Socialdemokraterna · Värdegrundsdiktatur

Löfven, tiggarnas kung, certifierar det illegala med vacklande schvung. 



Vi har världens fiffigaste statsminister. 
Om ett problem uppstår i vårt land legaliserar han problemet.
Löfvens lösning på problem är att certifiera problemet.

 

 

Nu har han fått för sig att certifiera hejhejsysslan som hejhejfolket infört i vårt hejdlöst hejsvejsande land. 
Om han inte förbjuder hejhej-sysslan förstås, men det kräver nog att Löfvens stab ”tittar på det” först.
Vi talar om tiggeriet.

 

 

Om tiggeriet certifieras blir tiggeriet en laglig syssla, likställt med ett yrke. Det kanske kommer fler certifieringar?
☆ Bilbrännarcertifiering som ger innehavaren rätt att elda upp andras bilar.
☆ Gruppvåldtäktscertifikat.
☆ Rånagamlingarcertifikat
☆ Tafscertifikat.
Tänk så fint, helt plötsligt är det lagligt och rikspolischefen behöver inte köpa fler tafsainte-armband eller skicka ut poliser till ställen där våldet grasserar.

 

Om fiffiga Löfven inför tiggericertifikat ska jag ta ett sådant och bli yrkestiggare.
Under certifieringen kommer kanske praktiska prov genomföras i att skrynkla ihop ansiktet så det ser lidande ut (rikspolischefen håller den kursen) och att säga hejhej på rätt sätt.
Jag grejar det galant, jag tänker bara på Löfven,  röde Jonas och de andra politiska marodörerna så ser jag lidande ut.

 

Efter certifieringen ska jag börja tigga utanför ICA. 
På min skylt ska det stå:
”Jag samlar pengar så att mina nära och kära som inte är illegala invandrare och därför måste betala sina tandläkarräkningar själva ska ha råd med tandläkarbesök”.
Jag kommer ta betalt via Swish men Seven Eleven-muggen ska finnas som alternativ, det ger visst extra snyftpoäng har jag sett i tidningarna.

 

Undrar när statsministern ska certifieras i kursen att säga ”hejdå” och ”avgå”.
Han kan ju alltid börja som certifierad tiggare om han inte får annat jobb efter det.
Hejhej.

