Samhällsfrågor · Skoj

Att bygga nedåt är svenska politikers specialitet. Det kallas att riva. 


Gulleplutthistorier frodas jämsides med rapporter om skottlossningar och våldtäkter. 
I Värmdö kommun anställdes en 16-åring, Frida, som semestervikarie för kultur- och fritidschefen. 
Kul tur för Frida. 

Efter Fridas veckor som kulturchef frågar sig reportern, ur artikeln:
”Jag funderar på hur det ska bli sen för Frida, hur toppar man det här framöver?”
Skaffar ett riktigt jobb, kanske? 

Frida själv har svaret:
– ”Ja du, jag får väl använda mig av saker jag lärt mig här. Får helt enkelt börja från toppen och utgå därifrån”.
Att vara fritidschef verkar vara toppen, behöver man inte på karriärsstegen klättra vilar man kroppen. 

Hur många tror att man inte behöver arbeta för att nå toppen? De som bygger byggnadsställningar vet hur det är. 

Att börja från toppen är lika enkelt som att skapa en liten förmögenhet. Det lättaste sättet att skapa en liten förmögenhet, är ju att börja med en stor. 

