Greta Thunberg · Klimat · politik · Samhällsfrågor · Värdegrundsdiktatur

Allting går att sälja med mördande reklam… till och med sektmentalitet och klimatfascismen.

Allting går att sälja med mördande reklam…

Så sjöng Ulf Peder Olrog.

Visan har skapat talesättet allting går att sälja med mördande reklam – något man säger om bondfångare och andra samvetslösa som säljer skräp.

Talesättet stämmer, socialdemokraterna, kommunisterna, miljöpartiet och centern sitter ju kvar i riksdagen.

Hur kan ett helt folk luras att köpa deras lögner?

Nu ska hela världen köpa en av den humanitära stormaktens lögner: klimatsektens klimatjesus ska förevigas på film.

Producenten Fredrik Heinig säger, ur texten:

Det är ju sådant man drömmer om som dokumentärfilmare och producent, att få vara med i en sådan rörelse som har en sådan här kraft. Som har både en inre och yttre berättelse”.

Det var så det började i Tyskland under trettiotalet.

Det statliga skattefinansierade public service kommer visa dokumentärfilmen, Ingemar Persson (som arbetar med dokumentärer på SVT) tror att det är många som velat se en dokumentär som denna.

”- Jag tror att det finns en stor nyfikenhet på att se hur hela det här förloppet har gått till”.

De som verligen vill få en inblick i hur hela förloppet gått till kan redan nu höra Henrik Jönsson (på bara 16 minuter) förklara hur bondfångare och andra samvetslösa sålt in Greta Thunberg som räddaren i nöden.

Det är inte första gången ett budskap som är ”rätt insålt” får en växande skara människor att sluta tänka och blint rusa mot stupet.

För fem år sedan skrev jag en artikel om fenomenet masspsykos, ett fenomen som visades i ett experiment 1967.

Experimentet filmatiserades, filmen heter ”Vågen” (Die Welle). Filmen är sannolikt mer sanningsenlig än den kommande propagandadokumentären om klimatjesus.

I trettiotalets Tyskland lurades ett helt folk att köpa judehat och ett världskrig.

Under sjuttiotalet lurades hundratals människor i rörelsen Folkets tempel att ta livet av sina barn och sig själva.

Nu ser vi samma masspsykotiska fenomen i den klimathysteriska rörelsen.

De gemensamma nämnarna: att blint följa en ledare. Att inte ifrågasätta. Att inte tänka.

Allting går att sälja med mördande reklam… till och med dundrande dumhet, islams diktatur, stollig sektmentalitet, självmord och klimatfascismen.

2 reaktioner till “Allting går att sälja med mördande reklam… till och med sektmentalitet och klimatfascismen.

Kommentarsfältet är stängt.